Hier vind je telkens de nieuwste maatregelen in eenvoudige taal, goedgekeurd door het Nationaal Crisiscentrum.
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
Regels vanaf 27 maart: filmpje
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
Hier vind je informatie over vaccins. Deze informatie is gemaakt door Centra voor Basiseducatie en is goedgekeurd door het Vlaams en Nationaal Crisiscentrum.
Algemene folder over vaccineren
- Info in beeldtaal, voor iedereen
Losse pagina's uit de algemene folder
- Info in beeldtaal, voor iedereen
- Elke pagina is een afbeelding (.jpg)
Folders over vaccineren in woonzorgcentra
Info in eenvoudig Nederlands, in beeldtaal en in andere talen:
- voor het personeel van woonzorgcentra.
- voor bewoners van woonzorgcentra.
Je moet in quarantaine of in isolatie. Wat nu? Dat lees en zie je in dit materiaal, goedgekeurd door het Nationaal Crisiscentrum.
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
regels over quarantaine: fiche
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
regels over quarantaine: filmpje
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
De overheid organiseert een contactonderzoek of 'contact tracing'. Wat is het en hoe werkt het?
Contactonderzoek: je bent zelf ziek
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
contactonderzoek: je kent iemand die ziek is
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
Waarom draag je een mondmasker?
- tekeningen met tekst in eenvoudige taal
- ontwikkeld door het Nationaal Crisiscentrum
Hoe gebruik je een mondmasker?
- Wanneer neem je een nieuw mondmasker? Hoe zet je het af en hoe bewaar je het? Dat vind je in deze pdf.
- tekeningen met tekst in eenvoudige taal
- ontwikkeld door het Nationaal Crisiscentrum
Hoe draag je een stoffen mondmasker?
- tekeningen met tekst in eenvoudige taal
- ontwikkeld door het Nationaal Crisiscentrum
- Wanneer draag je een mondmasker? Hoe doe je het aan en uit? Hoe bewaar je het? Op die vragen krijg je een antwoord.
- filmpje in eenvoudige taal
- ontwikkeld door maakjemondmasker.be
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
- animatiefilmpje
- Het taalniveau is iets hoger dan het materiaal van de Centra voor Basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.
- ontwikkeld door Wablieft
- Wat doe je als je ziek bent? Wanneer draag je een mondmasker? Wat doe je als je stress hebt? Dat vind je in deze pdf.
- foto's met tekst in zeer eenvoudige taal
- ontwikkeld door de Centra voor Basiseducatie
- kort animatiefilmpje
- ontwikkeld voor Cast Animation
Ici, vous trouvez les mesures actuelles en français clair, approuvé par le Centre de Crise National.
Règles à partir du 27 mars: fiches
- des photos avec du texte en langage très simple
- développement: Centrum voor Basiseducatie
- traduction: Wablieft
Règles à partir du 27 mars: vidéo
- en langage clair
- développement et traduction: Wablieft
Règles concernant les masques buccaux: vidéo
- en langage clair
- développement et traduction: Wablieft
Voor anderstalige lezers die geen Nederlands kunnen lezen.
- Hoe draag je een mondmasker? Hoe bescherm je jezelf? Hoe ga je om met stress? Op die en andere vragen krijg je een antwoord in verschillende talen.
- in 32 talen, ook in Vlaamse Gebarentaal
- tekst, video en audio
- officiële website van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu
- Hoe bescherm je jezelf? Welke maatregelen zijn er? Wat moet je doen als je ziek bent? Op die en andere vragen krijg je het antwoord in verschillende talen.
- vertaald naar 36 talen, zoals het Farsi, Hebreeuws en Chinees
- tekst en audio
- ontwikkeld door het Agentschap Integratie en Inburgering
Wil je als organisatie duidelijker schrijven? Lees onze tips of stel je vraag.
6 tips voor duidelijke teksten
Download de pdf.
Stel ons je vraag over duidelijk schrijven.
