Info over corona in eenvoudige taal

Zoekt je organisatie laagdrempelige informatie over corona? Wij bundelen wat materiaal voor jou.

Beeld

Voor lezers nood hebben aan duidelijke beelden.

 

Foto'sCorona, wat mag wel en niet

Met dank aan de centra voor basiseducatie en VRT.

Filmpje in zeer eenvoudige taal: Corona, wat mag wel en niet

Met dank aan de centra voor basiseducatie.  

Animatiefilm: Corona, de nieuwe regels

Wablieft legt uit wat corona is, en wat de maatregelen zijn. Het tempo en het taalniveau zijn iets hoger dan het filmpje van de centra voor basiseducatie. Voor mensen met iets meer leeservaring dus.

Tekst

Voor lezers die korte teksten kunnen lezen in eenvoudige taal.

 

Nieuws in eenvoudige taal: nieuws.wablieft.be

Je leest elke dag een overzicht van het nieuws over corona. Wil je nieuws in nog eenvoudiger taal? Vink bovenaan de optie 'Wablieft Start' aan. 

Tekst en audioinfo over corona

Mag er bezoek komen thuis? Moet ik werken? Je leest en hoort het antwoord op deze en andere vragen. VRT en Wablieft werkten hiervoor samen.

Vertalingen

​​​​​​Voor anderstalige lezers die geen Nederlands kunnen lezen.

Tips om jezelf te beschermeninfo-coronavirus.be
Je vindt informatie in tien talen, zoals het Turks, Pools en Spaans.

Maatregelen: meertalige info

Het Agentschap Integratie en Inburgering vertaalde de corona-maatregelen naar 18 talen, zoals het Farsi, Hebreeuws en Chinees. Je kan ook de audio beluisteren.

Hulp om duidelijk te schrijven

Wil je als organisatie duidelijker schrijven? Lees onze tips of stel je vraag.

Download de pdf: 6 tips voor duidelijke teksten

Stel ons je vraag: contactformulier

Uit